Jagodina

10 juni 2019 - Jagodina, Servië

Na een nachtje heerlijk slapen zijn we om 6 uur opgestaan. Lekker ontbeten en rond half 9 waren we weer op pad.

Het was een lekker temperatuurtje om te rijden. Van Wenen via Linz naar Hongarije. Daar eerst bij de grens een vignet gekocht. 7 euro voor 10 dagen, geen geld toch? Geen slagboom gewoon doorrijden bij het hokje.

De weg in Hongarije is heel goed alleen ontiegelijk saai. Hele lange rechte stukken, uren.. en uren...

Uiteindelijk komen we bij de grens met Servië. Inmiddels is de temperatuur opgelopen tot een graadje of 30.

We transpireren er lekker op los in onze leren pakken.

Bij de grens rijden we heel brutaal de hele rij voorbij en schuiven vooraan er weer tussen. Dat is dus heel normaal als je op de motor bent.

Vorig jaar gingen wij nog braaf in de rij staan sudderen. Totdat een grenswacht ons uit de rij haalde en ons vooraan neerzette. Dus dat gaan we hier niet meer doen.

Na de grens met Servië  hebben ze ook de tolwegen uitgevonden. In de voorgaande jaren moest je om de 5 tot 10 km stoppen en 50 eurocent betalen. Nu hebben ze kaartautomaten en een betaalhokje na 300 km, dat schiet tenminste op...

We hebben het warm....heel warm.

We stoppen een paar maal extra om even bij te komen, wat te drinken of te eten.

We hadden nog een staartje van een onweersbui, paar grote druppels meer niet, wel een natte weg en lekker afgekoeld.

Uit eindelijk waren we om 16.45 in Jagodina. Een heel net hotel met pizza restaurant ernaast, 3x raden wat we gaan eten straks...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke Lavooi:
    10 juni 2019
    Eet smakelijk! Ik zag dat het weer in Servië ook heel slecht geweest is. Jullie zijn precies op tijd!
  2. Tante Annie.:
    12 juni 2019
    Joke en Martin ik volg jullie reisverhalen op de voet. Nu. Hoop ik maar dat jullie mijn antwoord ook kunnen lezen , ik ben nog steeds een digibeet met de IPad.
  3. Joke Zoet-Lavooi:
    12 juni 2019
    Hallo tante Annie, jazeker kunnen we uw antwoord lezen!
    We houden vandaag een rustig dagje. Beetje motor wassen en in het zwembad of naar het strand. Even bijkomen van de reis en wennen aan de warmte.