Belgrado

20 juni 2019 - Belgrade, Servië

We zijn in Ohrid vroeg opgestaan omdat we het plan hadden om in Ohrid bij een wasstraat de motoren schoon te spuiten.

Door de regen bij de grens en daarna de rit door Albanië zien ze er niet uit.

Heel fijn stof zit overal vastgeplakt. Dus wij om 8.15 op pad naar de idichtsbijzijnde wasstraat volgens Google.

We hadden op streetview gezien hoe het eruit moest zien, dat helpt altijd.

Wij op pad.. daar aangekomen bleek het geheel in vervallen staat te zijn en waarschijnlijk al jaren failliet. Op google kan je dus ook niet bouwen.

Dan maar doorgereden met een oog uit naar eventuele andere lokatie.

Niet, dus. Dan maar doorrijden naar Belgrado.  Het weer was lekker en het ritje door Macedonië was mooi. Een slingerroute door de groene bergen.

Het is een prachtig  land.

De grens over naar Servië en daar hadden we een heel stuk nieuwe weg die Tom niet kent, dus hij riep dat we er steeds afmoesten of links of rechts..

We reden een regenbui in maar na een paar tunnels waren we die ook weer kwijt. Het werd wel steeds benauwder.

Net voor Belgrado werden we weer even nat door een buitje, maar dat stelde niet veel voor.

Na 7 uur rijden en 2 x even gestopt te hebben kwamen we Belgrado binnen

Het hotel ligt midden in het centrum en dat hebben we geweten. 1 dikke file in de hitte, met daarbij de warmte van de motor die onder je loopt. Het was niet te harden.

Gelukkig wist de Tomtom de weg en kwamen we zonder omwegen bij het hotel.

Dat ligt echter aan een heel steil aflopende straat en met pijn en moeite konden we de motoren stil zetten door ze dwars op de weg te zetten.

We ontploften zowat van de hitte. De receptie- mevrouw vertelde dat we om moesten rijden voor de parkeergarage.

Met vereende krachten wist Martien de motoren naar de garage te rijden. Toen waren we er helemaal klaar mee.

Na een douche en schone kleren zijn we de stad ingelopen. Wat een vieze vergane bende. We zijn naar de Donau gelopen, daar is een nieuwe wandelpromenade in aanleg.

IMG-20190620-WA0002

Dat zag er aardig uit

IMG-20190620-WA0001IMG-20190620-WA0000

Alles is kapot, slecht onderhouden en vies. Als je ooit van plan was hier heen te gaan.. niet doen!

Het was warm en klam, dus kwamen we weer geheel bezweet in het hotel. Na afgekoeld te zijn, zijn we de andere kant op gelopen. Martien had daar wel leuke zaken gezien.

We hebben een chique teras uitgezocht en net dat we er zaten bego het te weeichten en te stortregenen. We zaten onder een grote parasol, dus ons kon niets gebeuren. Maar het begon heel hard te waaien en de regen waaide onder de parasol, dus toen maar naar binnen verkast.

We hebben lekker lang over 1 glas wijn en een kopje koffie in de hoop dat het minder ging regenen.

Niet dus, dus dan maar door de regen naar het hotel. Al met al viel het mee met de nattigheid en waren we geeneens doorweekt toen we daar aankwamen.

Nar bed en de wekker wat later gezet, half 8.

1. Tante Annie.:
    20 juni 2019
    Jongens jullie worden wereldreiziger. Heel erg leuk om jullie verhalen te lezen. Ik durf het woord Enkhuizen niet meer te gebruiken. Hier heerst optimale rust. Lfs Tante Annie.
  2. Anneke Lavooi:
    20 juni 2019
    Haha tante Annie! Ik hoor het u gewoon zeggen: optimale rust! Geweldig!
    Vooralsnog luitjes: succes met de laatste kilometers! Het is hier ook niet alle uren droog....