Back home again.

12 juli 2015 - Tiel, Nederland

Na een goede nachtrust stonden we vanmorgen met een zonnetje op.
Het plan was om richting huis te gaan. De weersverwachting voor Zweden was ook slecht voor de komende dagen.
We hadden het plan om te stoppen als we het zat waren en in Duitsland te overnachten.
De Tomtom stuurde ons via de brug naar Kopenhagen, maar wij vinden het fijner om met de boot van Helsingor naar Helsingbor te gaan. Net voor de weg naar Helsingor gingen we even tanken. Met het terugrijden naar de grote weg draaide ik de verkeerde weg in en wat we ook probeerden we gingen gewoon richting Malmö. De tomtom kreeg dus toch maar zijn zin.
Uiteindelijk ging het vlot naar Rødby waar we de ferry naar Puttgarden namen. Met dat we aankwamen rijden daar mochten we gelijk richting de boot. Alleen waren er veel motoren en werden wij tegen gehouden en mochten pas als laatsten de boot op. De motor vastgezet, want dat moest van de mannen, maar de boot slingerde voor geen meter. Er stond wel een flinke bries, maar met een zonnetje was het lekker buiten zitten.
Na de boot richting Hamburg. Daar ging het helemaal mis met de vlotte reis. Er stond een giga file, waar we uiteindelijk tussendoor zijn gaan rijden en dat duurde al zo'n uur. Uiteindelijk ging het van de ene wegafsluiting over in een andere wegafsluiting. Op een gegeven moment liep het helemaal vast in een dorp. We zijn op goed geluk achter een paar auto's aangereden die een sluiproute wisten. Uiteindelijk waren we 1,5 uur later weer op de juiste snelweg beland. Intussen was het wat gaan miezeren en toen we eindelijk weer aardig op weg waren werd het steeds slechter en zijn we uiteindelijk langs de weg gestopt om het regenpak aan te trekken.
Het was hondenweer. Door de spray en de regen was het een grote mist waardoor we rustig aan deden om heel thuis aan te kunnen komen. Na Osnabruck werd het eindelijk droger en hield de regen op.
Uiteidelijk reden we om 21 uur de grens van Nederland over.
Om 22.15 stonden we thuis voor de deur.
Het zit erop. We hebben de Noordkaap gehaald. Het was heel jammer dat het zo nat en koud was. We hebben in ieder geval van Finland genoten. We hoeven niet weer naar Noorwegen, het is mooi, maar de wegen zijn zo demotiverend en het weer bepaald toch wel dat het voor ons niet meer hoeft.

1. Tante Annie:
    15 juli 2015
    Joke en Martien.
    Ik heb met heel veel plezier jullie reisverslagen gelezen. Jammer dat het zo koud was. in ieder geval komt hier weer een klein hittegolfje. Joke bel me eens op in verband met een bezoekje aan tante Lies.

Groetjes tante Annie.