Op weg naar huis.

11 juli 2015 - Ängelholm, Zweden

We hadden geen haast vanmorgen. Om 8.30 opgestaan en heeft Martien eerst de kettingen gesmeerd en opnieuw gesteld. De motoren zien er niet uit na die regen van gisteren. Dat wordt 3 dagen poetsen als we thuis zijn.
Na het ontbijt gaan we eerst even Lillehammer in voor de sites. Het stadje is niet groot. Na wat foto's zijn we de motoren gaan klaarmaken voor vertrek en zo rond 12 uur gingen we op weg naar Ångelsholm.
Hier hebben we vorig jaar ook geslapen en dat was heel goed bevallen.
De rit zou zo'n 6,5 uur duren. Na elke 2 uur zijn we gestopt om even de benen te strekken, dat was wel nodig omdat de reis van gisteren nog in de spieren zat.
Het zonnetje scheen lekker en toen we eenmaal Oslo voorbij waren schoot het lekker op via een tweebaanssnelweg.
Rond half 7 waren we in Ångelsholm, de tassen van de motoren en ons intrek in de hotelkamer genomen.
We gingen rond 20 uur eten en toen we het restaurant inliepen kregen we een aha-erlebnis van vorig jaar. We hebben toen ruim 1,5 uur op ons eten zitten wachten omdat 1 meisje alles in d'r eentje moest doen. En zie... het zelfde meisje... nog steeds in d'r eentje...
Gelukkig viel het dit jaar mee, het was maar een uur, maar het smaakte uitstekend. Martien heeft het arme schaap en goede fooi gegeven voor haar harde werken.
Het was een heerlijke dag vandaag, maar voor morgen zijn de vooruitzichten minder, 50% kans op zon! Regen, daar moeten we het even niet meer over hebben..
De afstand naar huis is 885 km, als het weer meezit rijden we dat in 1 keer, maar aanders pakken we een hotel in Duitsland. We zullen zien.

1. Anneke Lavooi:
    11 juli 2015
    Oh, jullie zijn al bijna thuis! Dat is echt snel gegaan! Niet in de verleiding gekomen nog een paar dagen Zweden aan jullie vakantie te plakken? Goeie reis morgen! Vandaag ma nog even de blogjes van de laatste dagen laten lezen. Ze vindt het hartstikke leuk om jullie verhaaltjes te lezen! Ik zal haar morgenochtend even bellen om te zeggen dat jullie eerdaags thuis zijn.