Karavostasi

12 juni 2019 - Karavostasi, Griekenland

Maandagavond hebben we de regen net gemist.. In de bergen rond Jagodina ging het flink te keer met flitsen en onweer.

Op tijd naar bed en om 6 uur eruit.

Na een ontbijtje zaten we om half 9 op de motor voor een rit van 8 uur.

Het eerste stuk was lekker rijden. De bewolking was blijven hangen en de temperatuur was lekker. Pas toen we goed en wel in Macedonië waren begon weer lekker heet te worden.

De weg door Macedonië is nu helemaal klaar, zodat we niet de bergen weer in moesten. Helaas werd de rit steeds onderbroken door tolpoorten. Gelukkig kan je tegenwoordig met een card betalen, dus dat scheelt heel wat kleingeld.

De weg is wel onverminderd slecht. Vanaf Hongarije zijn we al stuiterend naar onze bestemming gereden.

Op de weg naar Igoumenitsa bleken er geen benzinepompen te zijn.

Tot overmaat van ramp betrok de lucht heel snel en kwamen we in een enorme stortbui terecht.

Al tokkelend met een vaartje van 80, om benzine te sparen, werden we drijfnat.

Bij een tolstation gevraagd waar we konden tanken, nog 10km verder...

Al druipend kwamen we eindelijk bij een Shellpomp aan. Het onweer sloeg rondom met grote klappen in. Daar hebben we ruim een uur gewacht totdat het ophield met regenen.

Weer op pad met nog 1,5 uur te gaan. Helaas begon het na de eerste beste tunnel weer te regenen, natuurlijk.

We zijn doorgereden en na 5 minuten brak de zon door en werd het weer lekker warm.

Na een kruipdoor sluipdoor route door de bergen kwamen we om kwart voor 8 ( griekse tijd) bij het hotel aan.

Lekker douchen en de pakken te drogen hangen, daarna konden we bij het diner aanschuiven.

20190611_2147121560278702324750634307136505200520190611_175713

1. Anneke Lavooi:
    12 juni 2019
    Jullie tussenbestemming bereikt? Hoe lang blijven jullie hier?
  2. Joke Zoet-Lavooi:
    12 juni 2019
    Dit is onze bestemming in Griekenland. We blijven hier tot maandag