Paxi en Anti Paxi

17 juni 2019 - Karavostasi, Griekenland

Na een kort nachtje zijn we met de bus naar Sivota gebracht.

Daar zijn we met een boot vol naar Paxi gevaren. Heerlijk weertje met een lekker windje.

Na een trip van ca 3 kwartier gooide de boot het anker uit in een baai bij Antipaxi. Hier kon gezwommen worden. Na 5 minuten verscheen er een andere boot, ook vol met mensen en in no time lagen er in totaal zo'n 6 boten, vol met mensen die kwamen zwemmen.

Martien dook er in en het bleek steenkoud te zijn. Het water was super helder en prachtig blauw.

Een uur later werd het anker gehesen en voeren we naar het eiland Paxi. Daar werden we afgezet in de haven met de mededeling dat de boot 4 uur later zou vertrekken.

Het was snikheet, zonder een zuchtje wind! 4 uur? Hoe houden we hiet dat vol? We hebben getravht zoveel mogelijk in de schaduw door de straatjes te lopen. Niet te snel, hopend op een windje. Uiteindelijk zijn we op een trasje neergestreken met schaduw en soms een windje.

Hier hebben we zolang mogelijk gedaan over een cola en een biertje. Na een ijs en kaffe frappe zijn we maar opgestapt.

Nog 2 uur te gaan....

Uiteindelijk om 16 uur weer aan boord en terug'gestoomd' naar Sivota. Iedereen zat een beetje verlept en uitgekookt op de boot.

In Sivota stond de bus weer klaar en reden we terug naar het hotel.

Het is een smalle kronkelende weg met haarspeld bochten. Heel knap dat die chauffeur dat voor elkaar kreeg.

Laatste avond. Traditioneel worden er diploma's uitgereikt aan de deelnemers.

Er was een loterij om een rolstoel te kunnen aanschaffen voor iemand.

We hadden geen prijs... dat hebben we nooit...

Klaarmaken voor vettrek van morgen. Ontbijten en richting huis.

Geen foto's want de wifi en internet is tetraag om te uploaden.