Sverige here we come.

30 juni 2015 - Scharbeutz, Duitsland

We zijn rond een uur of 8 opgestaan, gedouchet en een uitgebreid duits ontbij genuttigd.
Motoren klaargemaakt en naar op naar Puttgarden. Hier gaan we met de ferry naar Rødby in Denemarken. Het zonnetje schijnt en een aangenaam temperatuurtje. We kunnen vlot aan boord en na Rødby naar Helsingør overgevaren naar Helsinborg. De Tomtom van Martien kreeg spontaan kuren. Volgens hem moesten we de kronkelwegen gaan nemen. We hebben ons niet overlaten halen en hem uiteindeljk maar uit gezet. Dat zal hem leren!
Op de boot naar Rødby stond ook een Fins echtbaar met een BMW. Zij waren op weg naar huis.
De route door Zweden schoot lekker op. We moesten nog 2,5 uur rijden totdat we in Skillingaryd zouden zijn. Na zo 1,5 uur stopten we even om de benen te strekken en even later kwamen de Finnen ook aan rijden. Zij waren over de brug ( The Bridge) gereden. Wij hadden daar vorig jaar in een inmense file gestaan en met dat in gedachte hebben wij voor de ferry gekozen.
De Finnen komen uit Oulu, langs de finse kust. Ze nodigen ons spontaan uit om daar te overnachten. Het ligt echter niet op onze route, misschien een andere keer..
Tegen half 6 rijden we bij hotel Småland de parkeerplaats op.
Na een douchebeurt en een maaltijd in het chauffeursrestaurant, buiken we lekker uit voor de zweedse tv.
Morgen eerst opzoek naar een brillenwinkel, want mijn "neusje" is gesneuveld en de bril hangt nu scheef op mijn neus.