Bestemming: 3e Hondenhok

3 juli 2015 - Kuopio, Finland

We hebben gisteravond lekker buiten gegeten in een tentje langs het water. Er was een heuse dj aan het draaien op het terras.
We hebben vanmorgen niet echt uitgeslapen, de werkmannen begonnen klokslag 8uur lokale tijd ( 7uur Nederlandse tijd) te boren, hakken en te timmeren op de binnenplaats van het hotel.
Na een uitgebreid ontbijtbuffet zijn we uitgecheckd. We wilden eigenlijk nog een nacht extra boekken, maar alles was vol. Groot popconcert dit weekend in Turku, dat je het weet.
Dan gelijk op pad naar de Suzukidealer. De eerste bleek hermetisch gesloten te zijn, dus met goede moed naar de volgende. Daar was voldoende bedrijvigheid. De heren warenuiterst vriendelijk, maar konden geen oorzaak bedenken wat er aan de hand zou zijn. Dan maar op goed geluk naar de Noordkaap!
Het adres van het hotel in de Tomtom en op weg naar Kuopio.
De route was schitterend, alleen jammer dat het een optocht van auto's is over een provinciale weg.
De natuur is hier schitterend, bossen zover als je kijken kan, hier en daar meren ertussen en al slingerend over flinke heuvels. Zo mooi!
Het is wederom warm vandaag, zo'n 29 graden, maar er staat een hele sterke wind.
Na vijven in het hotel aangekomen. Weer een geval van jammer. Het lijkt met een kennel. Iedereen heeft zijn eigen hok. Een oostblok impressie van een hotel voor honden. Dit is al de derde hotelkamer die meer weg heeft van een hondenhok als hotelkamer.
We willen nog een dag in deze omgeving blijven, dus hebben we gelijk een kamer in een ander hotel, wat zo'n 5 km verderop ligt. De foto's beloven weer heel wat.
Martien gelijk al aanspraak met een Fin die naar NL op de motor geweest was en nu op weg naar huis is. Een praatje en gelijk aan het bier. Die mannen weten er wel raad mee.
Nu even op het terras wat drinken, eten en vlug gaan slapen dan kunnen we hier snel weer weg!