Van de hel in de hemel.

4 juli 2015 - Siilinjärvi, Finland

Vanmorgen vroeg, na het ontbijt de spullen op de motor gepakt en snel vertrokken uit het troosteloze hotel.
7 km verderop hebben we een ander hotel besproken. Wat jammer dat we dit niet eerder hebben gedaan 6 euro duurder en een hemel in vergelijking met het vorige. Ruime kamer, een heel groot (gratis) zwembad en uiterst vriendelijk personeel.
De kamer was direct beschikbaar, dus alle spullen gedupt zodat we zonder bagage op pad konden.
Eerst naar een motorzaak om te zien of we daar een motorsteun konden lenen om de kettingen te smeren.
De Tomtom had het snel gevonden, alleen bleek de boel hermetisch gesloten te zijn. Er was op het briefje op de deur niet uit te maken waarom ze dicht waren. Dat fins is echt niet te volgen.
Dan maar het centrum in gereden. Dit bleek niet echt uitnodigend te zijn, dus gelijk rechtsomkerd terug naar het hotel.
We gingen een stukje lopen. Even kijken of we een geldautomaat konden vinden. Het hotel staat in de middle of nowhere, dus dan maar een stukje verderop... misschien is daar zo'n groot shoppingmall... nog een stukje verder.. uiteindelijk 7 km gelopen! Prachtig uitzicht over de meren en ja hoor winkels! Na het shoppen een taxi laten bellen in een gamewinkel, die jongen had toch niets te doen. In een poep en een zucht waren we weer terug.
Martien ging even buiten cigaretje roken en ik ging lekker zwemmen. Superdeluxe zwembad met sauna en bubbelbaden. Super.
Na een lekkere pizza de plannen voor morgen gemaakt. Op naar Ruka, net voor de grens met Lapland.