Na regen komt zonneschijn.

10 juli 2015 - Lillehammer, Noorwegen

Vanmorgen ging om 6 uur de wekker na een redelijke nacht slapen. We slapen allebei niet echt door, waarschijnlijk omdat het niet donker wordt.
Na het ontbijt moesten we direct in de regenpakken. Op het weerjournaal hadden ze al aangekondigd dat er een depressie over Noorwegen zou trekken, laten ze nu eens gelijk hebben.
Met frisse tegenzin begonnen we onze monstertrip van 10 uur en 45 minuten, volgens de Tomtom.
De regen varieerde van miezeren tot een lekkere bui die op de helm tikte.
Na zo'n 2,5 uur rijden hielden we even pauze, effe tanken, Martien een cigaretje en dan gingen we weer ruim 2 uur verder. Het grootste deel van de rit hingen we achter een vrachtauto of een camper. Die vrachtauto's denderen wel door, maar bergop gaat de vaart er wel uit, dat is wat minder.
Na ruim 8,5 uur in de regen gereden te hebben, klaarde het steeds meer op en uiteindelijk scheen de zon en had het nooit geregend.
In Trondheim hadden we even een lekker schrikmomentje. Bij het inrijden van de zoveelste tunnel hing er net na de ingang een grote mistwolk. Iedereen flink op de rem tot stilstand, ons helmvizier besloeg ook nog eens waardoor het zicht gelijk helemaal nul werd. Nadat iedereen weer op gang kwam was die mist ook weer weg en konden we de weg weer vervolgen.
Tot zo'n 250 km voor ons doel Lillehammer, zei de Tomtom dat we van de weg af moesten. Bijna 200 km werden we de rimboe in gestuurd waar we uiteindelijk ook weer tot sneeuwhoogte kwamen. Een ontzettend slecht wegdek en schapen en koeien op de weg zorgden ervoor dat het humeur er niet beter op werd. Gelukkig kwamen we zo'n 50 km voor Lillehammer weer op de "grote" weg, wat in Nederland een provinciale weg zou zijn.
We overnachten in een oud station, we hadden te weinig tijd om nog foto's te maken, want we waren pas om 20.30 bij het hotel en na het douchen was het al half 10, hoogste tijd om wat te gaan eten. We vonden na wat rondlopen een leuk restaurant wat een watermolen is geweest. Morgenvroeg gaan we even terug om foto's te maken.
De voorspelling is 18 graden, dat wordt genieten!